Kotva

MŠMT

Mapa webu

Anglie 2018

Vloženo: 26.10.2018 | Autor: Junek| Zobrazeno: 2431x | Upraveno: 26.10.2018 Upravil: Junek
ZŠ a MŠ Studenec připravila pro žáky již pátý jazykově poznávací zájezd do Anglie. Všichni se vrátili ve zdraví zpět a určitě si přivezli spoustu poznatků a různorodých zážitků. Poděkování patří nejen pedagogům Mgr.Lucii Jiříkové, Mgr. Monice Mečířové, Mgr.Jiřímu Zahradníkovi a Mgr.Erice Pfeiferové, ale i vedení školy za administraci celého zájezdu.

V úterý 9. října ve večerních hodinách vyrazil autobus s téměř 60 žáky naší školy na poznávací zájezd do Anglie. V noci jsme přejeli Německo a ráno jsme dorazili do Belgie. Naší první zastávkou bylo Waterloo v Belgii, kde se v roce 1815 odehrála slavná bitva, v níž bylo poraženo francouzské vojsko v čele s Napoleonem. Navštívili jsme výstavu, kde jsme mohli vidět napodobeniny anglických a francouzských bojovníků. Měli jsme také možnost podívat se na 3D film z dění bitvy. Poté jsme zdolali 226 schodů na památník Lion´s Mound, z kterého byl nádherný výhled. Odpoledne jsme se přesunuli do belgického městečka Bruggy, kde jsme navštívili muzeum čokolády (prohlídka byla spojená i s ochutnávkou čokolády). Večer jsme přejeli francouzské hranice a ubytovali jsme se v hotelu F1.

Ve čtvrtek ráno jsme se konečně vydali Eurotunelem do Anglie. Cesta tunelem trvala jen chvíli, přesto nám všem zalehly uši. Dál jsme pokračovali po jižním pobřeží přes křídové útesy Beachy Head až do přímořského Brightonu. Tam jsme navštívili mořské akvárium Sealife, kde jsme dokonce měli možnost si sáhnout na mořské tvory. Po prohlídce jsme se šli projít na pobřeží, kde foukal typický anglický vítr a moře bylo rozbouřené tak, až nám vlny zmáčely oblečení. Potom jsme jeli na okraj Londýna, kde si nás vyzvedly naše náhradní rodiny. Byli jsme nervózní a nedočkaví, ale zároveň jsme se moc těšili.

Pátek nám začal tím, že nás naše anglické rodiny (s našimi svačinovými balíčky na cestu) dovezli k autobusu, který nás odvezl do centra Londýna. Nejdříve jsme zavítali na nedobytnou pevnost Tower of London. Nejlepší byla prohlídka pravých královských korunovačních klenotů. Dále jsme pokračovali na Tower Bridge, nejznámější most přes řeku Temži. Jedna skupina šla na prohlídku mostu a druhá skupina na prohlídku lodi HMS Belfast. Pro obě skupiny to byl silný zážitek.

Sobotu jsme začali návštěvou největší pohyblivé protipřílivové hráze přes řeku Temži Thames Barrier, odkud byl krásný výhled na výškové budovy centra Londýna. Část žáků navštívila muzeum Madame Tussaud´s a druhá British Museum. A pak už jsme všichni společně navštívili areál, kde se nacházela dvě muzea (přírodovědné a vědecké), každý si mohl vybrat, kam zajde. Avšak nestihli jsme projít celé muzeum, protože bylo rozsáhlé s mnoha expozicemi. Byl to den muzeí. Dále jsme jeli na okružní jízdu centrem Londýna, viděli jsme například The Houses of Parliament, Hyde Park nebo Big Ben, který ale právě opravují, a tak jsme si ho nemohli prohlédnout v celé jeho kráse, a spoustu dalších míst. Cestou zpět jsme se ještě zastavili u nultého poledníku a Královské observatoře na Greenwich.

Poslední den ráno jsme se rozloučili s anglickými rodinami a nastoupili do autobusu. Ten nás odvezl k O2 aréně, kde jsme nastoupili na loď. Pluli jsme po řece Temži, z které jsme pozorovali známé budovy a historické památky. Když jsme vystoupili, čekala  nás pěší prohlídka Londýnem. Tento den jsme zažili pravé deštivé anglické počasí. Šli jsme kolem Westminster Abbey, Trafalgar Square, Whitehall and Downing Street, Horse Guard, St. James Park, Buckingham Palace, Liecester Square nebo Piccadilly Circus, kde jsme si nakoupili poslední suvenýry. Nakonec jsme se ještě svezli na obřím kole London Eye, i přes špatné počasí se nám to moc líbilo. Potom už jsme se vrátili lodí zpátky k autobusu a vydali se na cestu domů. Zájezd do Anglie se nám moc líbil, máme spoustu nových zážitků, ke kterým se budeme rádi vracet…

Na závěr chceme za všechny žáky poděkovat rodičům, že nám umožnili tento zájezd, také děkujeme paní učitelce Jiříkové, Mečířové a panu učiteli Zahradníkovi, vedení školy a také naší průvodkyni E. Pfeifrové a oběma řidičům autobusu.

Klaudie Urbancová, Pavlína Holečková, žákyně  9.B

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.